Frågor & svar

Frågor & svar

Hur behandlar best-grip.se mina personuppgifter?


När du handlar på best-grip.se uppger du information som t ex namn, adress, telefonnummer och personnummer och i samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja våra åtagandet gentemot dig. Vi lämnar aldrig vidare några av dina personuppgifter till tredje part.

Vi behandlar dina personuppgifter med högsta försiktighet och garanterar, i enlighet med Personuppgiftslagen (PUL 1998:204), att dina kunduppgifter endast används av best-grip.se. Enligt Personuppgiftslagen har du rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss då via epost till info@best-grip.se.

Hur hittar jag de produkter jag vill köpa?


Titta i listan till vänster för att hitta olika kategorier med dubb som vi rekommenderar.
Alternativt används sökmotorn till vänster under Produktkategorierna, skriv in det du vill söka på i det tomma fältet. Tryck sedan på sök.
Titta på "Dubbtabell" uppe till höger för att se alla våra modeller.

Kan jag beställa på annat sätt?


Vi tar emot beställningar via www.best-grip.se , via telefon 016-5519921. Om det av tekniska skäl inte skulle fungera att beställa från hemsidan kan du skicka din beställning via epost till info@best-grip.se. Var noga med att ange namn och adress och telefonnummer om du mailar.

Återförsäljare kontaktar oss på 016-5519921 eller info@best-grip.se.

Jag har glömt mitt lösenord - hur gör jag?


Klicka på "ditt konto" och välj sedan "glömt lösenord". Skriv in din mailadress och välj skicka. Inom ett par sekunder finns lösenordet på er mail.

Hur tar jag bort en produkt från varukorgen?


Klicka på "ta bort" i din varukorg. När du genomfört din ändring så uppdateras din varukorg automatiskt.

Hur avbeställer eller kompletterar jag en order?


Vi processar din ursprunliga order snabbt och därför är det bråttom om du vill avbeställa. Skicka då ett e-mail till info@best-grip.se alt. ring 016-5519921 med dina önskemål så återkommer vi så snart vi kan.

Hur lång tid tar det tills jag får mina varor?


Varorna finns oftast i lager och därför är leveranstiden i regel 1 - 2 vardagar. Sker beställningen före 14.00 skickas varorna normalt med posten samma dag. Om förskottsbetalning har valts som betalsätt skickas varorna efter registrerad inbetalning. Om en vara skulle vara slut kan leveranstiden bli något längre. Vi reserverar oss för slutförsäljning samt för lagerhållning hos våra leverantörer. Vid varje produkt står lagerstatus vid den aktuella leveranstiden. Beställer du varor som finns i lager sker leveransen inom 1-3 dagar. Beställningar på fredag eftermiddag, lördagar, söndagar och helgdagar går med posten följande vardag.

Varför har inte mina varor kommit?


Du kan kontrollera din orderstatus direkt på sajten. Gå till "Dina uppgifter" och logga in. Se status genom att klicka på "lagda beställningar". Du kan även följa din leverans från oss till ditt utlämningsställe via länken i det epostmeddelande du automatiskt får när du beställer. Ange mobiltelefonnummer när du beställer så får du ett sms så snart dina varor finns att hämta ut.

Vad kostar frakten?


Frakten sker oftast med Posten och till våran självkostnad.

Kan jag beställa från ett annat land?


Ja, det kan du men vi levererar tillsvidare endast till adresser i Sverige med svensk moms.

Hur fungerar kreditkortsbetalning?


I kassan väljer man alternativet "kortbetalning" och klickar på nästa. Markera rutan som godkänner köpvillkoren och klicka på "Skicka beställning". Ett nytt fönster öppnas som tillåter en säker registrering av VISA, MasterCard eller Diners Club kort. Följ anvisningarna i tre steg och glöm inte att klicka på "Nästa"-knappen i popup-fönstret för att få ett kvitto när din betalning är gjord, annars registreras aldrig beställningen hos oss.

När du betalar med kort ser vi direkt att betalning skett och kan därför omgående leverera dina varor. Vi tar inte ut några avgifter för kortbetalning.

Hur vet jag att min beställning registrerats?


När vi mottagit din beställning skickas automatiskt en orderbekräftelse via e-post med information om din beställning till den e-postadress du angivit. Det är bra om du sparar orderbekräftelsen för att ha till hands vid eventuella kontakter med oss senare. Om du inte mottager någon orderbekräftelse inom kort kontakta oss genom att skicka e-post till info@best-grip.se eller ring 016-5519921.

Vad händer om jag inte löser ut varan?


Om en vara returneras som inte lösts ut från posten, förbehåller vi oss rätten att debitera dig för samtliga de kostnader som uppstår i samband med en sådan retur, det är frakt och ev. administrationskostnader. Betalning skall ske med inbetalningskort inom 10 dagar från fakturadatum.

Hur returnerar jag en vara?


Under kundtjänst finns en tjänst för returnering av en vara.
Om BestGrip eller best-grip.se har gjort fel eller skickat en defekt vara står vi för fraktkostnaderna. Vid byte betalar kunden samtliga fraktkostnader.

Hur sker leverens av mina varor?


Leverens sker med av dig valt leveranssätt, oftast till ditt närmaste utlämningskontor. Beställningar som läggs före kl 14.00 går normalt med posten samma dag.

Så snart vi paketerat och lämnat ditt paket för leverans får du ett epostmeddelande med en direktlänk där du kan följa ditt paket, från det att vi lämnar in det tills dess att det kommit till ditt utlämningsställe. Så fort det kommit till ditt utlämningsställe får du ett SMS (om du angett ett mobiltelefonnummer då du beställde) som talar om att du kan hämta dina varor på utlämningsstället, samt ditt kolliid-numer som du behöver för att hämta ut dem.

Finns varan i lager?


Vi har egna lager för att snabbt kunna leverera när vi får beställningar. Vid varje vara ser du om varan finns i lager eller aktuell leveranstid.

Antingen står det exakt antal exemplar av varan vi har i eget lager. Om det står "I lager" eller "Lagervara" innebär det att vi har minst 5000 st av den aktuella grundvaran (ex. skruvdubb 1200) i eget lager för omgående leverans.

Hur handlar jag?


Om du inte redan är kund på best-grip.se:
1. Välj valfria produkter och den storlek/sats du önskar, bekräfta varje köp genom att klicka på "Köp-knappen".
OBS du ser hur din kundvagn fylls med de varor du köpt.
2. Klicka på "Till kassan" vid kundvagnen.
3. Välj betalsätt samt fraktsätt.
4.
Registrera dig genom att följa instruktionerna.
5. Bekräfta ditt köp genom att godkänna köpvillkoren och klicka "Skicka beställning".
6. En bekräftelse på din registrering och ditt köp kommer därefter direkt via e-post. Du får även ett epostmeddelande med en länk där du kan följa din varas väg till ditt utlämningsställe.

Om du redan är kund hos best-grip.se:
1. Välj valfria produkter och den storlek/sats du önskar, bekräfta varje köp genom att klicka på "Köp-knappen".
OBS du ser hur din kundvagn fylls med de varor du köpt.
2. Klicka på "Till kassan" vid kundvagnen. 
3. Välj betalsätt samt fraktsätt.
4. Klicka på "Redan kund? Logga in".
5. Fyll i:
a) din e-postadress
b) ditt lösenord 
6. Därefter, tryck "Logga in".
7. Bekräfta ditt köp genom att godkänna köpvillkoren och klicka "Skicka beställning".
8. En bekräftelse på ditt köp kommer därefter direkt via e-post. Du får även ett epostmeddelande med en länk där du kan följa din varas väg till ditt utlämningsställe.

JavaScript seem to be disabled in your browser.

You must have JavaScript enabled in your browser to utilize the functionality of this website.